G-Profi eļļas - uzticams palīgs pārvadājumu biznesā.

April 15, 2017

Tā kā smagajam autotransportam paredzēto motoreļļu sortiments ir ārkārtīgi plašs, mūsdienās ir sarežģīti piemeklēt produktu ar optimālu cenas un kvalitātes attiecību. Vēl jo vairāk – motoreļļas ar praktiski identiskiem tehniskajiem parametriem reāla darba apstākļos var uzrādīt pilnīgi atšķirīgu veiktspēju. Tādēļ optimālai izvēlei palīdz autoražotāju rekomendācijas un testi reāla darba apstākļos.

 

Uzņēmums Gazpromneft Lubricants sistemātiski veic savu produktu veiktspējas monitoringu lielāko klientu automašīnās. Šis serviss palīdz pārliecināties par eļļu īpašībām reāla darba apstākļos, optimizēt to pielietojumu, kā arī dažos gadījumos, pateicoties motoreļļas spektrālanalīzei, konstatēt motora dažādu sistēmu darbības nepilnības.

 

Šajā rakstā iztirzāti Gazpromneft Lubricants ražotās motoreļļas G-Profi GT 10W-40 darba rezultāti uzņēmuma Čeļabtransavto (ЧелябТрансАвто) automašīnās. Čeļabtransavto (ЧелябТрансАвто) 2001. gada maijā nodibināja uzņēmums Avtotreiding (Автотрейдинг), kurš ar kravu pārvadājumiem Krievijas teritorijā nodarbojas vairāk kā 15 gadus. Šobrīd Čeļabtransavto (ЧелябТрансАвто) ir lielākais jaukto kravu pārvadātājs Krievijā un specializējas gan mazu, gan lielu kravu piegādēs. Šobrīd autoparkā ir vairāk kā trīs simti automašīnu.

 

Eļļas G-Profi GT 10W-40 izmēģinājumi darba apstākļos tika veikti divu lielceļu režīmā darbinātu Scania P340 un divu Scania R380  DC1103L01 dīzeļmotoros, neatkarīgi no laika apstākļiem un ceļa stāvokļa kvalitātes.

 

G-Profi GT 10W-40 ir sintētiska motoreļļa ar pagarinātu nomaiņas intervālu, kas atbilst API CI-4 klasei. Eļļa paredzēta lieljaudas dīzeļmotoriem ar lielu noslodzi, kuri atbilst Euro 2; 3; 4 izmešu neitralizācijas prasībām un var būt aprīkoti ar turbīnu, bet nav aprīkoti ar kvēpu filtriem (DPF). Eļļa oficiāli apstiprināta saskaņā ar MB-Approval 228.5, MAN M3277 / M3377, Volvo VDS-3, Renault Trucks RXD/RLD-2, MACK EO-N, DEUTZ DQC-III un atbilst Cummins CES 20078, MTU cat. 3, JASO DH-1, Detroit Diesel DDC 93K215, MACK EOM-Plus, Global DHD-1, Komatsu prasībām.

 

Iesaistot Gazpromneft Lubricants dīleruzņēmumus, tika savākti paraugi no katras automašīnas uzreiz pēc eļļas nomaiņas un aptuveni pēc katriem 10 000 km ar kontroli 45 000km intervālā. Paraugi tika ņemti Maskavā, Ekaterinburgā un Ņižņevartovskā. Paraugu analīzes veiktas neatkarīgā testu centra SIA MIC GSM (OOO МИЦ ГСМ) laboratorijā.

 

Izmēģinājumu rezultāti

 

Darba apstākļos izmantoto eļļas paraugu laboratorijas analīzes uzrādīja, ka G-Profi GT 10W-40 motoreļļas viskozitātes-temperatūras īpašībām, arī pēc 45 904km lietošanas standarta apstākļos Scania P340 un R380 vilcējos, ir liela rezerve. Visu paraugu kinemātiskās viskozitātes mērījumi 100 °C temperatūrā ir pieļaujamo normu robežās.

 

Eļļas G-Profi GT 10W-40 kinemātiskās viskozitātes izmaiņas 100 °C temperatūrā saskaņā ar GOST 33-2000

 

Vilcējs SCANIA R380, garāžas Nr. #33

Vilcējs SCANIA R380, garāžas Nr. #53

 

Vilcējs SCANIA P340, garāžas Nr. #211

Vilcējs SCANIA P340, garāžas Nr. #216

Mazgājošās un antioksidācijas īpašības pēc 45 904km intervāla saglabājušās pietiekamā līmenī, par ko liecina motoreļļas G-Profi GT 10W-40 sārmainības un skābes pakāpes mērījumi visā eļļas lietošanas laikā.

 

Eļļas G-Profi GT 10W-40 skābuma un sārmainības pakāpes izmaiņas saskaņā ar GOST 11362-96

 

Vilcējs SCANIA R380, garāžas Nr. #33

Vilcējs SCANIA R380, garāžas Nr. #53

Vilcējs SCANIA P340, garāžas Nr. #211

Vilcējs SCANIA P340, garāžas Nr. #216

 

Izmēģinājumu laikā dzelzs, alumīnija un svina nodiluma daļiņu daudzums visos testētajos DC1103L01 motoros veidojas minimālā daudzumā, kas raksturo motoreļļas G-Profi GT 10W-40 lieliskās pretnodiluma īpašības.

Jāatzīmē arī, ka kvēpu daudzums automašīnai ar garāžas Nr#33 pēc 41 414 km nobraukuma pietuvojās kritiskai robežai. Kvēpi ir vienas no abrazīvajām daļiņām, kuras paātrina motora detaļu nodilumu, kā arī veicina motoreļļas viskozitātes palielināšanos. Taču, neskatoties uz to, nodiluma primāro daļiņu (dzelzs, alumīnijs, svins) un kinemātiskās viskozitātes rādītāji palikuši pieļaujamās robežās. Tas liecina par eļļas spēju nodrošināt nepieciešamos darba apstākļus, kā arī par transportlīdzekļa degvielas padeves sistēmas diagnostikas un regulēšanas nepieciešamību.

 

Dzelzs daudzums saskaņā ar ASTM D 5185-09

 

Vilcējs SCANIA R380, garāžas Nr.#33

 Vilcējs SCANIA R380, garāžas Nr.#53

 

Vilcējs SCANIA P340, garāžas Nr.#211

 

Vilcējs SCANIA P340, garāžas Nr.#216

 

Secinājums:

Motoreļļa G-Profi GT 10W-40 nodrošinājusi efektīvu lielceļu vilcēju Scania P340 un R380 DC1103L01 dzinēju darbību standarta darba apstākļos. Ieteicamais motoreļļas nomaiņas intervāls līdzīgos darba apstākļos ir 45 000km. Veiktā monitoringa laikā tika konstatēta arī nepieciešamība diagnosticēt un regulēt Scania R380 gar.Nr#33 degvielas padeves sistēmu, kā arī pārbaudīt Scania P340 gar.Nr#216 gaisa ieplūdes sistēmas hermētiskumu un gaisa filtra stāvokli. Izmēģinājumu laikā konstatēto nepilnību novēršana, nenoliedzami, paaugstinās tehnikas uzticamību un pagarinās tās kalpošanas laiku.

Please reload

SIA Oily
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon

© 2020 SIA OILY